Las Vegas

5 juli 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo volgers

Gisteravond hadden we de wekker gezet om 8 uur en weer voor de wekker wakker. Na een bak koffie en thee hebben we ons opgemaakt voor een wandeling op de strip.

Deze hebben alvast verkend voor als we over 20 dagen terug komen hier. Dat is op Mike zijn verjaardag. Job en ik zouden het leuk vinden als jullie een berichtje achter laten voor hem. Wij denken dat hij dat wel geweldig vindt.

Om 10 uur hebben we de big bus (hop on / hop off) genomen. Dat is p.p. 38 dollar. Dan krijg je best wel veel te zien. We zijn begonnen bij stop 1, dat is meestal in het begin van de tocht, en zijn uitgestapt bij stop 9. Dat was bij de Hawaiin market.

Onderweg van 1 naar 9 hebben we ook best veel info ontvangen. Bijvoorbeeld, dat de eerste vier hotels op de strip, Luxor, Excalibur, New York New York en MGM grand alleen al 12.000 kamers bij elkaar zijn. Het vliegveld daar bij de strip wordt hoofdzakelijk door privé jets gebruikt. Air force one en two staan daar ook wel eens. Nu jammer genoeg niet.

Stop 7 was de Welcome in Las Vegas bord. Daar was het erg druk met mensen die daar foto's aan het maken waren.

Geschiedenis les 4.

Betty Wills was een kunstenaar en kocht het stukje grond zo rond 1914 voor 4000 dollar. Ze maakte het bord Welcome in Las Vegas en schonk het aan de stad. Dat is waarom wij nu souveniers kunnen kopen met die tekst erop. De vrouw leeft nog steeds en staat op de rand van 100 jaar.

Einde geschiedenis les 4.

We zijn een paar hotels wezen bezoeken, herstel veel hotels in gegaan maar niet alleen om te bekijken maar ook omdat het zooooooo lekker koel was daar binnen. Er is vandaag weer een temperatuur van ongeveer 45 graden gemeten. Er was een hotel waar we ogen tekort kwamen. Dat was het Cesars Palace. Schitterend daar binnen. Hele pleinen met beelden uit de Romeinse tijd en heel veel fonteinen met een strak blauwe lucht. We waren echt binnen. Laat ik de winkels vooral niet vergeten. Tjonge wat zijn dat er veel. O ja en natuurlijk in elk hotel een kleine casino. Holland Casino kan daar wel 10x in. Elke keer als we wat wilde drinken of bij Big Elvis wilde kijken werden we weg gestuurd omdat Mike nog geen 21 is. Ik moet zeggen dat ze daar een strenger zijn met controle. Ik zal je vertellen hoe streng. Job bestelde een biertje buiten op het terras en moest zich legitimeren. Lachen alsof je niet kan zien aan hem dat hij de 21 is gepasseerd. Hahahahahaha.

We hebben een steakhouse opgezocht op de strip omdat we een stuk vlees wilde proeven na 5 dagen hier in de USA te zijn. Ik ga jullie vertellen dat het ons hoogtepunt is kwa eten tijdens onze 6 daagse reis door de USA. Het was trouwens niet Amerikaans maar Australië waar we hebben gegeten. Steakhouse Outback. Job en ik hadden de Rib eye of the barbie. Voor de mensen die het niet weten (Ronald) dat is van de barbecue.

Rond half acht waren we terug bij de RV. We dachten dat we in een koude camper zouden stappen omdat we de airco aan hadden gelaten maar dat viel zwaar tegen. Het was binnen net zo warm als buiten. Na we uitgerust waren van het heel de dag lopen want de bus hebben we maar voor een stop genomen. Wel hop off maar geen hop on meer gedaan. Dus als jullie goed gelezen hebben dan was dat een duur busritje. De voetjes van ons waren blij dat we thuis waren. Gauw even gedoucht en de was gedaan en nu relaxen voor de RV in een lekker warm briesje. Bah bah. Dit briesje voelt aan als het bij ons in Nederland 30 graden is op de dag. Gaan zo slapen want morgen weer vroeg op. Dan gaan we richting Zion hopen we. We weten namelijk niet waar de bosbranden precies zijn. O ja dat vergat nog even. Rondom Las Vegas zijn er bergen en te noorden van Las Vegas zijn er nu grote bosbranden. Wij hebben er hier geen last van. Dus jullie hoeven zich niet zorgen te maken.