Los Angeles

29 juli 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo volgers

Zo het is tijd om wakker te worden en te vertrekken richting Universal Studios, Hollywood. Job eerst een bak koffie en dan pleitte. Naar beneden en de valet aangesproken omdat ik mijn bak wil hebben anders komen we er niet. Nee dus, de accu van de auto leeg. Moet niet gekker worden. Hebben wij weer. Dus nog maar een bak koffie halen in het hotel en Mike en ik hebben toast genomen terwijl de valet het boven aan het uitzoeken was. Na vijftien minuten konden we dan eindelijk op weg. Sta je vroeg op ga je nog laat weg.

Het was wel 5 km rijden naar de Studios. Drie kwartier verder waren we geparkeerd en 25 dollar armer en nog niet eens binnen. We zijn de garage uit gelopen en richting de kassa gegaan. We hebben de vlugge kassa genomen en hadden binnen 10 minuten kaartjes. Zo we kunnen naar binnen over de rode loper.

Als eerste hebben we de studio tour genomen. Die was echt gaaf. We hebben een uur in de rij gelopen maar het was de moeite echt waard. Tijdens het wachten wordt je bezig gehouden door entertainment mensen dat verzacht het wachten een beetje. Zouden ze in de Efteling ook moeten doen. Overal hingen er ook nevel koelers. Over de toer zelf kan ik niet veel vertellen dat zou je moeten zien maar we zijn op sets geweest van verschillende films. We hebben ook actie meegemaakt. Best gaaf allemaal. De actie was King Kong, Hotel Bates uit de film physco, een aardbeving en Jaws.

Na de tour zijn we richting de special effects stage gelopen. Het was best wel leuk om te zien hoe sommige films opgenomen worden en hoe wij zo voor de gek gehouden worden. Nu even wat eten en dan weer verder.

Zelfs de restaurants zijn een attractie. Daar sta je ook in de rij voor ongeveer een uur voordat je wat te eten hebt. Job is in de rij blijven staan en Mike en ik hebben een andere restaurant opgezocht om te kijken of het daar ook zo druk was. Bij de cantina kwamen we uit en Mike is Job gaan halen en binnen een half uur zaten we te eten. Mike wilde naar de set van Jurassic Park en daar hebben we dus ook een uur gestaan om erin te kunnen. Nou ik kan je vertellen dat het een hele natte rit was. Onderweg kregen we een voorproefje op het einde. De laatste helling was echt steil naar beneden en we belandde in een bak met water. Nou we hoefde niet meer in bad. We waren tot op onze kruizen nat. De zon was al langzaam aan het zakken dus we waren niet alleen nat maar kregen het ook langzaam koud.

We zijn toen richting een straat gelopen en we stonden ineens in London. Daar zijn we naar de house of horror gelopen. Wij naar binnen en later stonden we weer buiten. Ik hou helemaal niet van horror maar ik kwam er lachend uit en Mike die horror leuk vind kwam er met hartkloppingen uit. Mike is zich tot een keer of vier kapot geschrokken van de mensen die daarbinnen verstopt zaten.

Daarna naar de set van de Blues Brothers. Job kwam naar me toe en zei dat er in de winkel t-shirts te koop waren en ik heb er een gekocht van Shrek en donkey. Ik heb het nu minder koud. Die show van de Blues Brothers begon om half acht en we hebben even lekker mee staan zingen en dansen. Heerlijk die muziek.

En nu nog even richting Waterworld. Die show was een spektakel met veel water en vuur. Leuk om te zien en een keer mee te maken.

Nu maar richting garage en weer naar het hotel. Het is negen uur als we bij het hotel aankomen. Auto afgeven en maar hopen dat hij morgen wel wil starten als hun hem geparkeerd hebben. Ik kwam er trouwens achter dat de wagen waarin ik rij ook een Nissan is. Je ziet ik blijf mijn merk trouw ook hier in Amerika. We gaan nu relaxen en niks meer doen. Dus tot morgen en weltrusten allemaal.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl