Los Angeles

1 augustus 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo volgers

Goedemorgen, nou ja zo goed is hij ook niet. Vandaag de laatste dag. Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om met de gedachte om te gaan dat ik me koffers zo moet inpakken. Bah bah we hebben helemaal geen zin.

Job en ik hebben de koffers ingepakt en Mike is nu even zwemmen in het hele grote zwembad wat we hebben in het hotel. Volgens Mike is het zwembad klein maar diep. Na een half uur was hij alweer terug.

Nu rees de vraag wat gaan we doen vandaag. We gaan maar wandelen op de laatste dag. We zijn rond half twee richting de Hollywood Bld. gelopen en daar op de Hop on/off bus gesprongen en tweeënhalf uur ons rond laten leiden. Ik zal een paar hoogtepunten eruit halen.

De route heeft 15 stops waar je uit kan stappen. We zijn niet uitgestapt maar alleen rond gereden.

Op de Sunset Blv. zit de grootste gitaarwinkel van heel Amerika. Verderop zit Chateau Marmont, daar zitten de meeste sterren als ze in LA zijn. In 1982 is John Belusi gestorven in datzelfde hotel. Weer verder op zit de comedy store. Daar is bijvoorbeeld Whoopi en Arsinal Hall begonnen. En aan het einde van de Sunset Bld. zit Whiskey a go go. Daar is de go go dans begonnen met de go go meisjes in hun speciale outfits wat later door heel Amerika ging.

Nu draaien we de Santa Monica Blv. op maar voor we die op rijden zien we dat de zebrapaden allemaal gekleurd zijn ipv zwart/wit. Dat komt omdat daar de meeste homo en lesbiennes wonen. Eenmaal op Santa Monica komen we Millions of Milkshakes tegen. De sterren maken daar hun eigen Milkshake als ze in de buurt zijn.

Verderop rijden we de Beverly Bld. op. Beverly Hills heeft hun eigen regels en ook hun eigen stadhuis. Je moet Beverly Hills zien als Andorra in Frankrijk. Hun eigen county. In Beverly is ook alles anders. Elke wijk heeft hun eigen soort bomen langs de straat staan. De straten hebben allemaal een achter steeg die verdekt opgesteld is zodat je de vuilnisbakken niet ziet staan. De brandweerkranen die op de hoek van de straat staan die zijn zilver ipv geel zoals in de rest van LA. Het stadhuis was trouwens de politiebureau vanuit de film Beverly Hills cop met Eddy Murphey. Verderop zit het hotel Four Seasons. Daarop de bovenste verdiepingen geven de sterren interviews aan de media over hun nieuwe films.

Dan rijden we richting Rodeo drive. Nou ik hoef de dames niet te vertellen wat ik daar allemaal gezien heb. Heel veel glitter en glamour. De duurte winkels zitten daar. Tiffany, Gucci enz enz.

Nu gaan we rijden richting Beverly Centre. Dat ligt boven op een heel groot olieveld waar ze nog steeds olie uit halen.

Later rijden we La Brea op daar zit een teerput. Het stinkt daar best wel. Verder in de straat zitten de studio's van CBS daar worden dancing with the stars en LA the Voice opgenomen. Ook series met echt publiek erbij.

Nu gaan we de hoek om en rijden Melrose Ave. op. Melrose ave. is bekend geworden door de tv serie Melrose Place. Heel die straat zit vol met winkels waar ze van alles verkopen. Best gezellig druk daar. Op de avenue zit ook Pink's hotdogs. Daar kan je alle hotdogs krijgen die je wilt. Chili hotdogs bijvoorbeeld. Sommige hotdogs zijn naar sterren genoemd omdat ze dezelfde hotdog altijd bestellen. De zaak bestaat al vanaf de jaren 50.

De hoek om over Vine street en zo komen we weer uit op Hollywood Bld. Rond vijf uur waren we terug. Lekker een heerlijke Amerikaanse hamburger gegeten in een dinner. Zo een uit de jaren 50/60. Alles erop en eraan. Foto's, servethouders, ketchup flessen en zelfs van die kleine jukeboxen op de tafels uit de jaren 50/60. De hamburgers waren over heerlijk. Vele keren beter als bij Mac. Daarna een ijsje gehaald.

Toen we richting het begin van de walk of fame liepen kwam ik Elvis tegen. De jonge uitvoering. Hij was heel vriendelijk en zei dat ik een mooi shirt aan had. Ik had mijn nieuwe Elvis shirt aan. Hij vroeg wat me lievelings nummer was en ik zei tegen hem Don't cry daddy. Zijn antwoord was die ken ik niet dus jij bent een grote fan van hem als ik. Hij wilde toch voor me zingen en zong Love me. Hij had best een goeie stem en hij deed het helemaal foutloos zingen. Na afloop heb ik hem 5 dollar gegeven. Dat was het wel waard. Daarna nog even foto's gemaakt met me telefoon van de ster van Elvis en toen zijn we terug gelopen naar het hotel.

Onderweg ook nog even geld uitgegeven aan t-shirts en magneetjes. Nu zijn we terug in de het hotel en genieten nog even van de rust en kijken naar The Green Mile. Daarna slapen en morgen vroeg weer op. Weltrusten.