Los Angeles - Amsterdam

2 augustus 2013 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Hallo volgers

Morgen allemaal, het is tijd om wakker te worden en te gaan. Dit wordt vandaag mijn laatste dag dat ik verslag doe aan jullie. Ik schrijf voor twee dagen want in het vliegtuig maken wij vrijdag en zaterdag mee in een reis.

We vertrekken vrijdag om 13:50 uur en landen zaterdag 09:05 uur. We gaan zo eerst de koffers in de auto doen en dan rijden we naar het vliegveld om de auto af te geven. Snik snik. Daarna gaan we naar de vertrekhal toe. We hebben de shuttle bus genomen. Ben benieuwd hoe dat hier gaat werken maar dat gaan we vanzelf merken. Jullie horen het straks wel.

Nou we zijn eindelijk ingecheckt. Jezus wat een drama hier. Eerst gevochten met een computer om er een boardingpass uit te krijgen en daarna werden we van hot naar her gestuurd. Maar we zijn de koffers nu kwijt en zitten nog even buiten voordat we de gate 28 ingaan. Ik hoop dat we achter de douane nog even wat kunnen eten want ik heb trek na al dat geloop hier.

We voelen ons best wel rot. We willen wel naar huis naar vrienden en familie maar we willen ook blijven. Dit heb ik nog nooit gehad. Niet omdat het ‘t einde van de vakantie is maar omdat het een schitterend land is. Alles is zo anders hier dan thuis. Ik zal echt moeten wennen thuis vooral aan het verkeer. De mensen zijn hier veel losser als bij ons.

Zo we zitten achter de douane. Ik moest alles uit doen. Vest, riem en zelfs me schoenen. Ik en Mike hadden slippers aan en die moesten zelfs uit. Tas sorteren want je telefoon, iPad of andere elektronisch apparatuur moet allemaal apart en mochten niet in de tas blijven. Op Schiphol doen ze de bakken doorschuiven voor je maar hier moet je wachten dan de bakken schuiven en dan mag jij door de controle heen. We zijn aan de andere kant en dat is het belangrijkste.

Nu even een zaakje zoeken om te eten. Ik heb een broodje met tomaten soep op. Letterlijk zoals ik het schrijf. De kom waar de soep inzat was van brood. Lekker joh. Idee om thuis ook eens te doen.

Nu is het 12:16 uur en we moeten dus wachten. Het is geen Schiphol hoor hier. De gate zit bij de winkels en de winkels stellen niet zoveel voor. Het heeft een voordeel je hoeft niet net als Schiphol een klere eind te lopen naar de gate toe. Tot straks als ik in het vliegtuig zit ga ik weer verder.

We zitten al een tijdje in het vliegtuig. We hebben net kip gegeten met rijst. was best wel lekker. Net even gekeken en we moeten nog 2 uur en 43 minuten vliegen naar Schiphol. Zoals we ook kunnen zien landen we iets eerder dan de oorspronkelijke tijd. Ik zit naar de jukebox te luisteren. Elvis Presley uiteraard naar wat anders. Mike en Job zitten een film te kijken. Heb ik al gedaan. Verliefd op Ibiza, the last stand en Life of Pi. Ga nu verder luisteren en ik spreek jullie straks nog we even.

Zo het ontbijt zit er ook weer in. Ei, worstje en gebakken aardappelen. Fruit en yoghurt. Broodje met kaas en jam. Ik heb van alles iets op. Het is op dit moment nog 446 km vliegen en we doen daar een 35 minuten over. Dus we zijn er bijna. We hadden het net over eten wat we wel zouden lusten als we weer terug zijn. We hadden allemaal een ander antwoord. Mike riep KFC, Job zei broodje haring en ik zei frikandel met pindasaus. Ik heb de pindasaus heel erg gemist in Amerika.

Nou mensen het zit er bijna op. Ik kijk net en nu is het nog 335 km gaat sneller dan een hele zin typen. Ik ga nog even verder als we thuis zijn om het goed af te ronden.

Nou we are back in town. Om 08:50 zijn we geland op Schiphol. Erwin stond ons al op te wachten. Even nog wat gedronken en richting de auto gelopen. Zijn nu onderweg naar huisje toe. Cisca zit bij Marianne om ons binnen te laten. Ik denk dat ze nieuwsgierig is met wat voor souvenir we thuis zijn gekomen voor haar. Ze heeft tenslotte op Jerry gepast en op ons huisje.

Nou mensen het houdt hier op met mijn verslagen. We hopen dat jullie het leuk vonden om te lezen. Ik vond het in ieder geval leuk om te doen. We hebben genoten van onze reis en wij denken er met heel veel plezier aan terug.

VOLGERS BEDANKT voor jullie belangstelling in onze reis door het Noord Westen van Amerika