Las Vegas - Watchman Zion

6 juli 2013 - Riverdale, Utah, Verenigde Staten

Hallo volgers

Goedemorgen iedereen. Even voor Rebekka, om de foto's te kunnen zien moet je wel op de icoon foto's drukken. Iedereen kan ze zien dus het lijkt me raar dat jij het niet kan. Je bent toch niet blond. Hahaha.

Het is kwart over zeven en we gaan ons klaar maken voor de trip naar Zion. Ik ga nu iets zeggen dat geloven jullie nooit. Het regent. Ik ben al minstens vier keer geraakt door een druppel.

Zo we zijn onderweg naar Zion. De bosbranden zijn zo goed als gedoofd in de bergen. Net buiten Las Vegas getankt en ontbijt gescoord. Onderweg werden we in gehaald door een groep motorrijders, ze hadden op hun jassen Filipino staan. Snel even een paar foto's gemaakt met de iPad. Mike vermaakt zich prima aan de tafel met zijn iPad. Dit is een mooie weg door de bergen nog 119 km voor de boeg dus anderhalf uur rijden als het mee zit met dat drukke verkeer hier hmmmmm. Rond half twee waren we er.

Campground Watchman in Zion National Park. De park ingang ligt tegen de stad/dorp Riverdale, opgericht in 1862, aan. Dus vandaag zijn jullie vrijaf van de geschiedenis lessen. Dit is een heel gezellig optrekje. Er stonden een paar huisjes te koop en een ranch. We zouden wel willen maar dan moet we eerst Las Vegas laten springen over 19 dagen. We staan op onze plek A005 langs een beekje. De foto kan je vinden op de site onder foto's (Rebekka). Het zit hier ook vol met natuur. We zijn een hagedis aan het filmen die een sprinkhaan probeerde te verorberen. Herten en hele kleine vogeltjes. Ik denk nog kleiner als onze musjes. We zagen ook een steenarend vliegen boven de campground en niet te vergeten de eekhoorns. In Yosemite waren ze middelmatig, in Mammoth Lakes waren ze piepklein en hier zijn ze best groot. We zijn omringd door de bergen die foto's krijgen jullie ook te zien. Het zijn best mooie exemplaren. Veel kleurverandering erin. De zon staat vanuit ons gezien nog 5 meter boven de berg dus we gaan zo even wandelen en proberen foto's ervan te maken. Niet alles krijgen jullie van de foto's te zien omdat ik ook op mijn camera foto's neem. Dus pak wat te drinken dan gaan we zo weer verder.

Zo zijn we er weer allemaal. Nou we hebben een paar mooie foto's gemaakt hoor voor jullie. Mike en ik hebben ook nog in een echte beek gestaan. Er stond best wel veel stroming. Maar mensen wat was dat lekker aan mijn voetjes. Ik ben gelijk afgekoeld. Ik had het net over de natuur hier in het park maar er is ook natuur waar ik me aan erg. Zoals die miljoenen mieren, in alle formaten, die hier lopen. Ik heb ook nog een foto genomen van Job zijn camera, niet dat jullie denken wat is dat nou. As jullie goed kijken dan zie je daar een boog op een berg die aan de onder- en bovenkant alleen vastzit. De parkwachter sprak ons aan en vertelde dit en liet hem zien. Het was even zoeken maar hij staat erop. Ik zal de foto, de titel arch geven.

De parkwachter zei dat hij gisteren een steenarend had gezien en wij vertelde hem dat we hem ook gezien hadden maar dat was drie uur geleden. Nou we gaan nu stoppen want Job en ik gaan Mike even inmaken met pesten. 2 tegen 1 kijken wie er wint lol. Morgen gaan we weer vroeg opstaan en dan rijden we richting Bryce canyon. Tot morgen.