Las Vegas - Los Angeles

27 juli 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Hallo volgers

Allereerst het antwoord op de vraag van een volger. Cisca de vlucht is KL602 en de tijd van aankomst is 09:05 uur op zaterdag 3 augustus 2013.

Vanmorgen vroeg opgestaan en koffie en ontbijt gescoord. We wisten het nu te vinden. Rond tien uur zijn we uit gecheckt en in de taxi gestapt richting Las Vegas airport gereden. Daar bij Alamo hebben we een huur auto opgehaald. Ik zou een standaard SUV 4-deurs krijgen voor ons drieën maar ik heb hem geüpgraded naar een GMC. Het is een bak van een wagen en hij rijd als een zonnetje. Nou nog beter dan dat. Heerlijke wagen. We hebben de koffers in de wagen geladen en zijn gaan rijden richting Los Angeles en hebben Las Vegas achter ons gelaten.

Halverwege zijn we gestopt bij Calico. Dat is een ghost town. Een oud zilvermijn stadje en was best wel leuk om te bezoeken. Je hebt er nog general store, courthouse, Maggie mijn, drug store en het treintje wat daar reed. Allemaal nog in de staat van toen. Er staat ook een fotoshop daar. dan kan je net als in Volendam, maar dan anders, een foto laten maken. Nou dat hebben wij ook gedaan. Ik zal de foto ook uploaden. Wij vinden hem leuk geworden. Sommige zijn versterkt en tot winkeltjes gemaakt aan de binnenkant en de saloon is er ook nog.

Er hangen in de saloon allemaal schilderijen van bijvoorbeeld Wyat Earp, Doc Hollyday, de Daltons en Billy de Kid. En ja Cisca daar komt er weer een.

Geschiedenis les 13.

1881 - 1896 Zilver werd ontdekt in 1881 in Calico, en in de vijftien jaar die daar opvolgde, over de 86.000.000 dollar aan goed zilver gewonnen uit de mijnen die daar werden gemaakt. Ongeveer 30 Miles aan gangen door zilvermijnen werden er gegraven rondom Calico. Toen de mensen rijk werden gingen ze ergens anders heen. In de jaren zakte de prijs van het zilver en sloten de mijnen en daarmee ook de stad. Calico sloot zich aan bij de andere spooksteden van het westen. Er heeft een persoon daar 67 jaar gewoond. Haar naam was Lucy Bell Lane. Vanaf het jaar 1874 tot 1967. Eens bekend als de prinses van Calico. De vrouw stierf op 93 jarige leeftijd.

Einde geschiedenis les 13.

Na dit wild westen avontuur zijn we doorgereden naar Los Angeles. Jeetje wat is die stad groot. We hebben ongeveer 60 kilometer door de stad moeten rijden voor we in Hollywood aankwamen maar we zijn er gekomen. We zijn heel blij met de navigatie van Job. Dat heeft hij goed gedaan allemaal.

Bij aankomst de auto aan de valet gegeven en hij zorgde ervoor dat de koffers op onze kamer kwam en de auto werd geparkeerd. We hebben lekker gedoucht en ons omgekleed. In het hotel beneden hebben we gegeten en zijn daarna naar de kamer gegaan. We zijn best wel een beetje moe van deze dag.

Mike zit op bed tv te kijken, Job zit op een heerlijke stoel zijn Facebook na te kijken en ik zit op bed jullie op de hoogte te brengen van onze dag. Het is nu 22:52 uur en we ga zo lekker slapen en morgen kijken we wel wat we gaan doen. Tot morgen en weltrusten.