Grand Canyon - Sedona

17 juli 2013 - Prescott, Arizona, Verenigde Staten

Hallo volgers

Goedemorgen iedereen. Zo dat was een koude nacht maar wel lekker geslapen. Vanmorgen vroeg weg gereden.

Vandaag gaan we richting Sedona via Flagstaff en voor rest zien we wel. Zo we zijn op de campground playground aangekomen. Het was een hele klim naar boven off road. De camper en de bestuurster waren er niet blij mee. Eenmaal boven hadden Job en ik zoiets van heb ik hier zoveel geld (156 dollar) voor betaald. Midden in het bos boven op een berg maar geen uitzicht. We waren niet van plan te blijven. We kwamen een man tegen en vertelde ons verhaal. Hij zei dat we verkeerd hadden geboekt thuis en dat hij een veel betere plek had voor ons. Nou daar heeft hij niet over gelogen en dat voor 10 dollar een nacht maar morgen gaan we elders een plek zoeken. Voor dat andere ga ik mijn geld retour halen. Het uitzicht wat we hebben is 9000 ft naar beneden. We kijken uit op de hoogste berg van Arizona. Maar even genoeg over de campground.

We zijn vandaag door Flagstaff rondgereden en dat was best wel groot. We dachten dat het een klein plaatsje was. We konden alleen de camper nergens kwijt dus bleef het bij rond rijden. Nou Job stelde de navigatie in voor naar Sedona.

Wij rijden en toen zagen we een bord waarop stond Meteor impact. Dat bord hebben we gevolgd en ja hoor we kwamen daar bij een krater uit. Die was best groot en diep. De diepte was 500 ft. We hebben daar rond gewandeld door de museum en rond de krater. Het was indrukwekkend. Dit jaar in september komt er een Meteor dicht langs de aarde op 300.000 km afstand. Eenmaal weer op de parkeerplaats stelde Job zijn navigatie weer in. Toen merkte als een geluk bij een ongeluk dat we de verkeerde weg hadden genomen. Dus wij weer op weg.

Langs Flagstaff en de goeie weg op. Eenmaal in Sedona hadden we weer een prachtige natuur om ons heen. Onderweg werden we door borden gewaarschuwd voor vallende stenen. Nou die borden staan daar dus niet voor niets. Op een gegeven ogenblik stopte er auto's en die trokken langzaam weer op maar niet op de gewone manier. Dat kwam door het feit dat er stenen naar beneden waren gekomen en die midden op de weg lagen. Slalom er omheen en weer verder rijden. Nadat we de bergweg hadden gehad kwamen we uit op een snelweg. Die leidde ons naar een hele grote stad Sedona. Was daar druk en gezellig. De weg vervolgen en toen moesten we links af. Ik had het gevoel dat ik in Italië reed met mijn camper. De wegen werden steeds smaller en op een gegeven moment reden we met de camper door een stadje die tegen de berg op was gebouwd. De straten werden nog smaller. Ik was er niet blij mee. Ik heb tenslotte ook maar twee ogen en een brede wagen. Maar we hebben ons er doorheen geslagen. Eenmaal uit het dorpje werden de wegen weer normale breedte. De rit naar boven was erg bochtig en leuk. Totdat we bij de afslag kwamen van de Playground campground. Nou dat verhaal hebben jullie al gelezen. Nu zitten we rond een kampvuurtje. Die mochten we hier dus wel maken omdat het hier geregend had. We hebben al gegeten van de barbecue en zitten nu te genieten van het uitzicht en het vuur. Als het donker word gaan we naar binnen en misschien nog even een spelletje doen. Morgen gaan we naar Out of Africa. Alvast weltrusten en tot morgen.