Campgound - Kingman

18 juli 2013 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Hallo volgers

Goedemorgen we zijn weer wakker allemaal. We hebben lekker geslapen en zijn weer vroeg opgestaan want we gaan naar Out of Afica Wild Life Park. Eerst een bakje koffie voor Job die op zijn gemak op het bankje zit op de rand van de berg en geniet nog even van het uitzicht. Mike en ik hebben even de camper op orde gebracht en daar gaan we weer.

Na een leuke weg naar beneden. Ongeveer 7 km en we hebben er drie kwartier over gedaan zijn we op de normale weg weer uit gekomen.

Na een half uur rijden op de normale wegen zijn we aangekomen bij de Wild Life park. We hadden het gevoel dat we in Afika waren omdat de laatste gedeelte van de weg zand was plus het feit dat het weer erg warm was. We werden bij de ingang met Afrikaanse muziek verwelkomt. Na de entree betaald te hebben stapte we in een safari bus en krijgen we allemaal een stuk wortel. De gids zei dat we deze niet zelf moesten opeten maar het was voor de giraf die we onderweg tegen zouden komen. We hebben van alles en nog wat gezien aan dieren. Zebra's, giraffen, antilope, struisvogels, waterbuffels die lekker lagen te baderen, en okapi's.

Na de safari rit zijn we met het treintje gegaan. We stonden bij de kassa om een kaartje te halen voor de trein maar de 11.30 uur trein was net vertrokken en moesten 20 minuten wachten. De eigenaar stond ook bij de kassa en zei tegen de caissière geef hun maar tickets voor de 11.30 uur trein. Ik breng ze wel even. Nou zo gezegd zo gedaan. In een hele mooie Chevrolet gebracht naar de trein die op ons stond te wachten. Vanuit de trein hebben we ook heel wat moois kunnen zien. Tijgers, leeuwen, wolven, zwarte beren, grizzlyberen, emoes en panters. In een vertrek zat een leeuwin en een witte tijger. Dat was best raar om te zien omdat deze dieren elkaar in het echt nooit tegen zouden komen. De ene woont in Afrika en de andere in India.

We hebben zitten genieten bij de tijger splash. Dat is een soort show waar er met een tijger gespeeld word alsof het je huiskat is. Twee personen, speeltjes, tijger en een zwembad en je hebt tijger splash. Het was grandioos om te zien hoe speels die tijger, zijn naam Zion, was.

Na de show hebben we nog even gewandeld waar het treintje eerder had gereden. We zijn rond twee uur vertrokken naar de camper op de parkeerplaats. We hebben besloten om niet terug te gaan naar de berg om te overnachten maar om door te rijden naar Kingman. Daar zouden we eigenlijk morgen naar toe rijden. We hebben dus een extra vrije dag morgen.

Onderweg hebben we weer genoeg gezien. Onweer, regen, zon, natuur en rough roads. Dat laatste hebben we meer gevoelt. Dat is niet prettig rijden. Je moet constant corrigeren en daar wordt je moe van.

In Kingman zijn we gelijk naar KOA toe gereden en we konden het verblijf met een nacht verlengen. Nadat we ons plekje hadden gezien zijn we terug gereden naar het centrum en hebben daar drinken en ijs gehaald. Job en ik stonden droog. We hebben ook nog bij MacDonalds gegeten wat we hadden geen van beide zien om te koken.

We zijn nu aan het relaxen en gaan zo heerlijk even douchen in het douche gebouw hier.

Nou we zijn weer schoon en opgefrist en gaan nu lekker slapen. De airco staat al heel de tijd aan dus het is lekker fris binnen. Wij fris camper fris. Tot morgen en weltrusten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade