Bryce Canyon - Capitol Reef

9 juli 2013 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Hallo volgers

Goedemorgen het is weer 8 uur en we gaan zo rijden richting Capitol Reef. Een rit van ongeveer 212 km. Ik ben benieuwd wat we vandaag gaan zien aan natuur. Elke rit is tot nu toe anders geweest.

Nou dat was me een ritje wel. Helemaal naar Capitol Reef en de campground met een rot vaart voorbij gereden. Capitol Reef was in een woord schitterend. Heel veel foto's genomen. De bergen daar hebben heel veel verschillende kleuren. Rood, geel, bruin en blauw. Mooi om te zien. Met de camper ook nog even een stukje off road gereden. Ging wel maar geen succes en draaien was helemaal een vak apart. Nu weet ik hoe de vrachtwagen chauffeurs zich voelen. Ik zou zo van vak willen wisselen. De vrijheid die je hier hebt is beter als in Nederland op de weg. Hier is alles relaxt in het verkeer.

We hebben vandaag ook nog stil gestaan voor wegwerkzaamheden. Er stond een mannetje met een stopbord in zijn handen midden op de weg. We hebben er ongeveer 20 a 30 minuten stil gestaan. Bij een visitors center toch maar even gevraagd waar campground Singletree was. Nou ik kan je vertellen het antwoord vond ik minder. We moesten ongeveer 28 mile terug rijden. Ach aan de andere kant hebben we Capitol Reef al gezien en hoef ik morgen alleen maar niks te doen en niet rijden. 11 juli gaan we hier weg. Misschien morgen een stukje wandelen want we staan minder in een bos. Lekker rustig en stil op de radio na van Job.

We hebben daarnet gegeten. Job en Mike hebben een kampvuur gemaakt en daarop hebben we gebarbecued. Vlees en aardappelen gebakken. Was lekker. Job heeft zijn best gedaan. Nu zitten we uit te buiken. Zo dan kan ik even een les ertegenaan gooien over Capitol Reef.

Geschiedenis les 7.

De beste uitzicht in de lager gelegen 48 staten van Amerika is hier op de Colorado plateau. In een normale zomers het visuele zicht ongeveer 235 kilometer vanuit Capitol Reef National Park. Wetenschappers hebben de lucht populatie van lokale bronnen, zowel zuid Californië en zuid Arizona genomen en wat blijkt de schoonste lucht is hier in Capitol Reef, de schoonste lucht van de gehele wereld. Ze doen er ook alles aan om dat zo te houden voor het bestaan van de wereld.

Einde geschiedenis les 7.

We hebben nog even een spelletje kaarten gedaan en gaan zo nog even naar buiten om te kijken of we nog wat sterren zien en daarna gaan we slapen. Het is rond negenen en we zijn op. Welterusten allemaal.