Zion - Bryce canyon

7 juli 2013 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Hallo volgers

Goedemorgen daar zijn we weer. Niet te geloven we hebben door de wekker heen geslapen. We wilden om 6 uur opstaan maar het werd 8 uur. Ik heb even de afwas gedaan en Job heeft afgedroogd. Mike doet een poging om croissants te maken. Eerste poging deed ons vluchten uit de camper. De croissants gingen te snel en er volgde een rookontwikkeling. Het lijkt wel een bakker binnen door de geur. Kijken of poging twee te eten is. Was Patricia (Mammoet) maar hier dan kon ze me de combimagnetron uitleggen. Jullie horen het zo. Nou nee dus geen geslaagde poging. Buitenkant zag er goed uit maar binnenin nog net niet zwart. We gaan zo wel wat halen.

Vandaag vertrekken we richting Bryce canyon. Onderweg gaan we transport begeleiding door de tunnels krijgen. Lijkt wel of we zwaartransport zijn. Nou we gaan het meemaken. We zijn aangekomen in Bryce canyon. De tunnel onderweg was best gaaf. De tunnel word aan een kant afgesloten en dan kan via de andere kant de bussen, caravans en campers gaan rijden. Lichten aan en lekker asociaal in het midden van de weg rijden. Het systeem wat ze hebben is goed. De laatste wagen krijgt van de ranger een stokje mee die hij/zij aan de andere kant afgeeft aan de andere ranger zodat hij weet dat het de laatste wagen was. Hij was ongeveer een kilometer lang en erg donker. Ja Job vond hem erg donker gek hé met een zonnenbril op je neus.

We hebben op weg hier naartoe heel wat moois gezien. Als het gaat doen we zo snel mogelijk de foto's sturen. We kijken onze ogen uit. De ingang van Bryce canyon ligt bij old Bryce City. Daar hebben we boodschappen gedaan bij een general store. Je kan hier shuttle bussen nemen om alles te bekijken maar wij gaan morgen met de camper tot aan Rainbow point.

Ik wil het even hebben over de weersveranderingen hier. Yosemite was het warm, Mammoth Lakes was normale temperatuur met een koel briesje vanuit de bergen, Las Vegas was niet uit te houden zo warm, Zion was weer net als in Mammoth Lakes en nu in Bryce onweer maar de zon is daarna ook weer gekomen. We zijn nu aan het relaxen en gaan zo een lekkere maaltijd maken. Chuck tender steak, green beans en patatoes. Tijdens het wachten op me eten krijgen jullie weer geschiedenis les.

Geschiedenis les 5.

Het aantal Amerikaans nationale parken groeide in de begin jaren '20 aan populariteit. Reizen naar en van de parken was moeilijk. Zo was het ook een uitdaging voor eten en onderdak voor de mensen die hier naartoe kwamen. Het begon in Yellowstone National Park en later spreiden het uit naar het westen. De treinen begonnen met het brengen van passagiers naar de parken waar men begonnen was met het maken van hotels zodat de mensen daar konden overnachten. In zuid Utah, railroad company Union pacific, in 1924 deed hun zustermaatschappij Utah parks company het hotel bouwen in Bryce canyon met de naam Bryce canyon Lodge. Ze bouwde ook 3 hotels in de regio van Zion, Grand canyon North Rim and Cedar breaks. Dit werd ook wel de the grand circule tour genoemd. De lodge in Bryce canyon kreeg zijn eerste bezoekers in 1925. De bezoekers arriveerde in Cedar city met de trein en werden verder vervoerd met tourbussen naar de parken toe. De lodge hier in Bryce is nog steeds het eerste wat toen gebouwd werd. Hij is alleen van binnen aangepast door de loop der jaren.

Einde geschiedenis les 5.

De dieren die je hier kan vinden in het park zijn heel veel verschillende vogels, herten, prairie dogs, eekhoorns, beren, vossen, bergleeuwen, wolven, hagedissen, slangen en zwarte beren. Slangen zijn twee soorten. De ratelslang en de Gopher slang. Ik hoop ze niet tegen te komen als ik eerlijk mag zijn. Ik ben niet bang van slangen maar deze twee wil ik echt niet zien of horen. Het eten is klaar dus aanvallen.

Zo het eten zit er weer in. Het was lekker. Job wil nog even een rondje over de camping wandelen. Dus omkleden want het is best fris buiten. Lijkt Nederland wel. We zitten op loop A en we zijn richting loop B gewandeld. Daar zag ik een pad en zei tegen de boys zullen we daar heen gaan. Daar hadden we eerst zoiets van pffff weer klimmen maar eenmaal boven viel onze mondjes open. Jezus wat een uitzicht. We konden denk ik wel 20 kilometer ver kijken. Zo helder was het daarboven. Het uitzicht dichtbij ons was grandioos. Morgen gaan we het pad helemaal aflopen en nemen dan onze fotocamera mee. Jullie gaan zien dat we niet overdrijven.

Ik ga stoppen want er moet nog worden af gewassen. Nadat de afwas is gedaan gaan we weer een spelletje kaarten. Extra.... Extra Job en ik hebben een spelletje dubbel patience gespeeld. Job heeft GEWONNEN. Meiden ik mis de Yathzee wel hoor. Tot morgen.