Dag 1 Amsterdam - Washington DC

10 juni 2016 - Washington D.C., Verenigde Staten

Daar gaan we dan.

Mike en ik zijn er helemaal klaar voor. Een leuk reisje richting Memphis gaan we maken. Vaders blijft thuis want die wil niet naar al die steden toe. Hij houdt meer van de grote groene vlaktes en de vergezichten.

Wij ook maar Memphis staat al heel lang op mijn verlanglijstje en Mike wil heel graag DC zien.

Mijn vader brengt ons naar Schiphol. De vlucht vertrekt om 12.00 uur en we hebben er echt zin in. We bellen nog even naar huis toe om te zeggen dat we zou gaan inchecken. We gaan hem toch wel missen.

Daar gaan we dan. Tot straks aan de overkant.

Het is nu 14.35 uur en we zijn net geland. Het is heerlijk weer hier in DC en we gaan zo onze koffers ophalen en een taxi zoeken om ons naar het Hotel te brengen.

De taxi was snel gevonden en we hadden een heel vriendelijke chauffeur. Hij sprak de oren van onze hoofd af maar wel met allemaal bruikbaar materiaal die we konden gebruiken in DC. Hij vertelde ook dat we bepaalde sites niet mochten missen. Eenmaal bij ons hotel Holiday Inn Washington White House aangekomen zijn we naar onze kamer gelopen en hebben onze koffers neergezet en hebben ons een beetje opgefrist. Nu op zoek naar de telefoon store die we thuis al op google hadden opgezocht. Een simkaart gehaald om te kunnen internetten en te telefoneren als we onderweg zijn.

Zo we zijn weer terug in het Hotel nadat we lekker hebben gegeten in een van de straten dichtbij het Witte Huis. Het is nu 22.00 uur en we gaan plat na deze lange dag. Morgen weer vroeg op en wandel schoenen aan.

Weltrusten