Dag 2 Washington DC

11 juni 2016 - Washington D.C., Verenigde Staten

Goedemorgen

We zijn weer wakker. We hebben heerlijk geslapen.

We hebben beneden ontbeten en we gaan aan onze wandeling van vandaag beginnen. Vandaag den we bij het Witte Huis slaan we rechtsaf richting de monumenten.

Rondje Witte Huis en wat is dat indrukwekkend om te zien in het echt. Op de TV lijkt het allemaal zo klein maar als je daar staat is het best wel enorm. Wat een geweldige tuin zit daar aan. Van de voor- en achterkant natuurlijk foto's gemaakt. Zelfs een agent was zo lief om van ons samen een foto te nemen.

We laten het Witte Huis achter ons en lopen zo'n 1.5 km richting het Washington Monument. Niet me huiswerk goed gedaan want je moet heel vroeg zijn om kaartjes te krijgen om naar binnen te kunnen. Nou ja pech volgende keer beter. We lopen er omheen en maken een paar foto's en lopen vervolgens 500m door naar het Nat. WW II Memorial . Daar is het heel druk.

Er staat een hele groep veteranen en er loopt een gids bij. De gids verteld zo mooi en interressant dat het gewoon stil is terwijl je buiten in de drukte staat. Ik kom in gesprek met een begeleidster en kom erachter dat de veteranen uit WW II zijn. Er zit zelfs nog een veteraan tussen die geland was op Normandie Omaha Beach. Mike en ik hebben met deze veteraan zitten praten en je wordt gewoon stil van alle verhalen. De gids kwam bij het stukje van het achterlaten van hun kameraden die overleden waren tijdens de bevrijding en je zag de tranen bij sommige veteranen komen. Om eerlijk te zijn voelde wij ons ook erg down en verdrietig. We hebben de veteraan bedankt voor onze vrijheid en zijn stilletjes langs de fontein weggelopen.

We lopen 1 km door richting het Lincoln Memorial. Lopen langs het water en genieten van het stukje pad wat tussen en mooie grote groene bomen staan. Er lopen heel veel eekhoorns en ze zijn aardig brutaal en komen heel dichtbij. Een man op een bankje heeft een zakje van die doppinda's en ze zijn niet weg te slaan bij hem. Een geweldig gezicht om te zien. Eenmaal bij het memorial aangekomen is het erg druk en erg luidruchtig. Mike en ik lachen omdat er overal bordjes staan waarop staat stilte graag. Het lijkt wel black friday daar. Pfff gauw weg hier.

Nu lekker op ons gemak wandelen richting het Arlington Cemetery. Naast het Lincoln memorial zien we dat we fietsen kunnen nemen. Oke we gaan verder fietsen. We fietsen over de brug en de zon staat inmiddels hoog aan de hemel. Heerlijk. Komen we aan bij het Arlington mogen we er niet op. Geen fietsen alleen wandelen. We kunnen de fietsen daar ook nergens kwijt dus dan maar weer terug naar het Lincoln Memorial en de fietsen terug plaatsen.

Het is in de tussentijd tegen vieren en we wandelen terug om te douchen en om te kleden en gaan dan een restaurant vinden waar ze wat anders verkopen dan Fries and Burgers. Whahaha. Daarna weer vroeg naar bedje toe zodat we er weer vroeg uit kunnen.

Weltrusten voor straks