Dag 5 Chattanooga en Nashville

14 juni 2016 - Chattanooga, Tennessee, Verenigde Staten

Goedemorgen

Vandaag 553 km voor de boeg. We rijden van Kingsport naar Chattanooga en dan door naar Nashville. Sommige zullen denken waarom omrijden. Nou ik had van onze lieve vrienden gehoord dat ik Chattanooga niet over moest slaan, vandaar.

Onderweg naar Chattanooga zijn we weer wild tegen gekomen langs de weg. Een zwijn, een reetje en twee spelende vossen. Alles was springlevend en weer genoeg groen gezien.

Na 344 km zijn we aangekomen in Chattanooga en rijden gelijk door richting de Ruby falls. de auto geparkeerd en ja hoor, wandelen naar de ingang. Daar hebben we onze kaartjes gekocht en zijn we met de lift naar beneden gegaan. 350m naar beneden en daar gaan de deuren open en dan sta je in een grot. Mooi maar ook laag plafond. De gids vangt ons op en we lopen achter hem aan en onderweg voordat de toer begint gaan we op de foto.

De toer was leuk en mooi. Verschillende mooie dingen gezien maar het mooiste hebben ze voor het laatst bewaard. De 45m hoge waterval daar beneden in de grot. Geweldig om te zien. Jammer dat je er niet zolang bij kan blijven maar ja er zijn nog meer bezoekers die het willen zien. We hebben genoeg foto's geschoten daar beneden.

Eenmaal boven komen we erachter dat er geen tijd meer is om naar de Rock city gardens te gaan. Het is best al laat dus we besluiten om door te rijden richting ons hotal in Brentwood. Dat ligt net buiten Nashville dus we hoeven morgen niet zover te rijden.

In brentwood aangekomen en we hebben na twee keer er voorbij gereden het hotel gevonden. Navigatie was even de weg kwijt. Ingecheckt en ons opgefrist en natuurlijk weer wandeld naar het winkelcentrum gegaan. Eten we hebben allebei honger. We hebben besloten op te gaan eten bij Qdoba Mexican eats. Nog nooit geweest dus eens moet de eerste keer zijn. Nou ik kan vertellen we hebben er heerlijk gegeten. Het was er niet druk meer toen wij er zaten en dus hebben we nog even gesproken met de vriendelijke jufvrouw achter de toonbank. Toen we vertelde dat we op weg waren naar Memphis vertelde ze dat zij daar zelf vandaan kwam. Leuk om zo mensen te leren kennen.

Na het eten wandelen we weer terug en gaan lekker op bed hangen. Mike ligt TV te kijken en ik ben aan het schrijven. Straks ook nog even met het thuisfront bellen zoals elke avond. Ik ben vijf dagen weg en ik mis me Job echt wel. Straks slapen dan gaan we morgen een stukje Elvis opzoeken in Nashville.

Weltrusten