Yosemite National Park

2 juli 2013 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Hallo volgers

Om zes uur waren we wakker voor de wekker. Rustig ontbeten met de gekookt eitje en Nederlandse hagelslag. Om 8 uur ons aangemeld en de koffiecorner gezocht. Job koffie en wij warme chocomelk met slagroom. Dat is lekker hier de chocomelk. Boodschappen gehaald voor vanavond en een zak met ijs om in de gekochte koelbox te werpen. Lekker koud drinken. Op kantoor nog even een kaart gehaald om een trail (wandelroute) naar de watervallen te bewandelen. Nou ja wandelen het was meer zweten met al dat geklauter dan wandelen. Na een ander half uur gelopen, geklommen en gezweet te hebben waren we nog niet boven bij de waterval. Ik ben met Mike terug gegaan want ik kreeg krampen in mijn buik en moest hoognodig dus terug naar beneden voor het toilet. Job is door gegaan en na een uur hebben Mike en ik ook de berg weer beklommen en dit keer hebben we het wel gehaald. Job was boven nergens te bekennen dus zijn we dezelfde weg weer terug gegaan. Je zou denken dat naar beneden sneller gaat maar dat valt best wel tegen. Sommige treden waren halve meter hoog. Uitkijken waar je je voeten neerzet anders ga je nog sneller als dat je wilt gaan. Nergens afzettingen aan de zijkant. Best eng dus. Beneden aangekomen te zijn kwamen we Job tegen op de campground. Die was dus nog een stukje hoger gegaan. Wij hebben gelopen tot aan de Vernal falls en Job een stap hoger naar de Nevada falls. Dat laatste was ongeveer 11 kilometer. Beneden met ons drieën veel gedronken want onderweg was het water opgeraakt.

Geschiedenis les 2.

In het verleden zijn er best veel doden gevallen bij het beklimmen van deze trials dat er onderaan de trail borden staan dat je minstens 2 liter water bij je moet hebben. De watervallen zijn ongeveer een duizend jaar uit. De trail kan je bewandelen sinds de jaren '60.

Einde geschiedenisles 2.

Nadat we onze vochtigheidsgraad weer op peil hadden gebracht zijn we de douche op gaan zoeken en hebben een koude douche gehad. Brrrr de douche water was heeeeeeel koud. We hebben ook gegeten daar. Job en ik kip met rijst en gebakken aardappelen, Mike pasta. Om tien uur zijn we gaan slapen en de wekker op zeven uur gezet.