Moab - Monument Valley

14 juli 2013 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Hallo volgers

Vanmorgen was Job als eerste op. Vandaag rijden we naar Monument Valley. Het word een rit van ongeveer 233 km. Planken dus. Onderweg zijn we weer schitterende natuur tegen gekomen.

Aangekomen in Monument Valley Navajo Tribul Park moesten we betalen om daar binnen te komen. Onze nationale parkenpas is daar niet geldig. Eenmaal binnen was het weer smullen van het uitzicht. We hebben daar ook in een winkel gelopen met alleen maar indianen attributen. Kaarten, sieraden, schilderijen, dreamcatchers en heel veel John Wayne (acteur) spullen. De meeste cowboy films waar hij in mee speelt zijn daar opgenomen. Net als de beroemde scène, indianen achter de wagen aan, vanuit Back to the Future.

Ik zal eens vertellen wat een dreamcatcher is. Volgens de indianen legende, moet je de dreamcatcher in de nabijheid van de slaapkamer hangen. Daar kan hij alle dromen vangen. Goede en slechte dromen. De slechte dromen worden gevangen in het web en verbrand bij het eerste zonnelicht in de ochtend. De goede dromen weten de weg naar het hart van de web en vloeien dan af naar de veren. Daar blijven ze totdat ze weer overnieuw gedroomd kunnen worden.

Naderhand zijn we in het restaurant gaan zitten (buiten) om van de stilte en uitzicht te genieten. Na een tijdje zijn we het park weer uit gereden en zijn we nog even bij een Navajo market geweest. Daar heb ik echte indianen oorbellen gehaald. Zilver met turkoois gedraaid.

We kregen honger en zijn richting Kayenta gereden dat ligt ongeveer 42 km verder. Daar aangekomen zijn we een supermarkt in gelopen en bier gehaald. FOUT. Daar mag geen alcohol verkocht worden dus Job had pech. We hebben dus alleen ijs gehaald voor de koelbox. O ja en chickenwings. Die waren me een partij lekker het leek wel KFC kip.

Nu komt het. We hadden op internet in Nederland tijdens de voorbereiding een RV campground gevonden in Kayenta maar in het echt was hij er niet. Dus konden we op een parkeerplaats overnachten. Nou dat leek ons geen goed idee dus hebben we besloten om door te rijden naar Page. Dat is nog eens 175 km erbij. Ik kan ook nu even geen voorruit of stuur meer zien. Lol.

We zijn nu op de campground bij Lake Powell. Wahweap heet deze campground. Hier is ook genoeg aan dieren. We hebben al een salamander, haas, vleermuis en een miep miep (roadrunner) gezien. Nee de coyote was er niet bij. We blijven ipv een nacht nu twee nachten hier. Het uitzicht is schitterend. Ik zal het op de foto laten zien wat wij zien. Morgen verwisselen we van plaats dus zal ik ook het uitzicht fotograferen speciaal voor jullie. Tot morgen