Dag 3 Washington DC

12 juni 2016 - Washington D.C., Verenigde Staten

Goedemorgen

Nou het is gelukt gisteravond. Heerlijk gegeten en genoten van de sfeer die daar hangt. Geweldig genoten en nu gaan we weer wandelen. We gaan nu bij het Witte Huis linksaf.

Het eerste wat we aan doen is het Nat. Museum of American History. Helaas die is nog dicht en dus wandelen we rustig door naar het volgende museum. Nat. Air and Space Museum 1.2 km verderop. Er stond een aardige rij bij de ingang maar we waren zo binnen. Wat een inmens groot en indrukwekkend museum is dat zeg. We hebben er bijna drie uur doorgebracht. Binnen in het museum hebben we zelfs naar een film zitten kijken wat over de invasie van Normandie ging en lunch gegeten bij MacDonalds. Ook dit zat in het museum. Dat vind je hier niet zulke grote musea.

Eenmaal buiten zijn we 1.1 km verder gewandeld naar het Capitol. Daar hebben we op het kruispunt ernaar staan kijken. Echt alles stond in de steigers. was weinig te zien. We zijn over Madison Dr NW terug gewandeld en daar volop genoten van de Gayparade picknick die daar bezig was. Kraampjes, BBQ's, hippie's, homo's, lesbines en families met kinderen. Picknicken in DC dat is weer eens wat anders. Het was er reuze gezellig en na wat optredens gezien te hebben van travestieten zijn we door gelopen want we waren in de tussentijd vier uur verder. Even kijken zeiden we nog Whahaha.

Over de Pennsylvania Ave NW zijn we richting Hotel terug gewandeld en natuurlijk even gestopt waar Seeley Booth zijn kantoor heeft (in de serie dan). Het FBI J. Edgar Hoover building is inmens groot aan de buitenkant. Had er best wel even binnen willen rondwandelen. Onderweg ook nog even lopen twijfelen of we bij Madame Tussaud langs zouden gaan maar dat hebben we maar nieet gedaan. We waren aardig moe en het weer zat ook niet mee. 35 graden is niet normaal meer. Tussen de gebouwen leek het wel 45 graden.

In het hotel ons weer opgefrist en eenmaal buiten hoorden we heel veel herrie en de politie had de weg afgesloten. Verderop was de Gayparade in volle kleuren begonnen. Wow dat is echt gaaf. Schitterende wagens kwamen er voorbij en alle mensen liepen te genieten. Van groot naar klein was aanwezig. We waren blij dat we even waren wezen kijken.

Nog even contact gehad met thuis want onze Djengo word 1 jaar vandaag. Onze lieve teckel ook nog even via messenger video gezien. Gefeliciteerd gekke teckel van me. Mis je.

Rond acht uur zaten we te eten in een soort bar/restaurant en we hebben lekker gegeten. Nu nnaar bed en morgenvroeg de auto ophalen op het vliegveld en dan gaat de toer richting Memphis beginnen.

Weltrusten