Bryce Canyon

8 juli 2013 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Hallo volgers

Goedemorgen het is weer tijd om wakker te worden. Het is 8 uur en we zitten lekker buiten in de zon. Mike en ik zitten lekker te eten en Job is even een tweede bak koffie zetten. Terwijl wij buiten zitten wordt ik langzaam benaderd door een heel kleine eekhoorn. Hij rook eten. Hij was zo dichtbij dat hij met een poot op mijn pantoffel zat om te snuffelen waar de etensgeur vandaan kwam. Best leuk alleen jammer dat dan net je iPad binnen ligt voor een foto. Je mag de dieren hier niet voeden en het is best verleidelijk als ze zo dichtbij je zitten.

Ik zit me net te bedenken. Ik zit hier wakker te worden terwijl de mensen thuis al een hele werkdag erop hebben zitten. Best raar. We gaan zo richting Rainbow point. Yes het is me gelukt om een foto te maken van de eekhoorn. Ik moet ook nog even vermelden dat ik gisteren me kapot schrok. Job zijn telefoon ging af. Dat was een hele tijd geleden dat ik dat had gehoord. Jacqueline en Theo belde even op om te vragen hoe het was. Was wel gezellig om ze te horen. Hun gaan 14 juli naar Florida. Dat is zover ik begrepen heb twee dagen rijden vanuit Canada. Jammer dat ze niet hier in de beurt zijn. Zou wel een knuffel willen van mijn knuffel. Jacqueline hebt jij niet gelezen dat laatste. Hahaha Nou we hebben heel wat afgereden en gestopt. Het is schitterend hier. Woorden tekort jullie kunnen beter de foto's bekijken dat zegt genoeg. Je komt ogen tekort hier. Ik hoop dat ik nog genoeg geheugen hebt op mijn camera. Ik denk dat ik binnenkort een nieuw geheugenkaart moet halen. Ik heb weer wat geleerd dus er komt weer een geschiedenis les aan.

Geschiedenis les 6.

Captain Clarence E. Dutton and John Wesley's Powell ontdekte dit gebied in het jaar 1870 en gaven de gebieden verschillende namen. In Dutton's rapport heeft hij de Claron Formation Pink Cliffs genoemd. De thuis van de bevers werd Paria genoemd vanwege het modderige water. Yovimpa werd de naam van de point of Pines. In 1875 kwam in de Paria Valley Ebenezer en Mary Bryce wonen. Buren noemde de canyon achter hun huis de Bryce canyon en in 1880 vertrokken ze weer. De naam is altijd gebleven. Hij maakte ook een kerk met de vorm van een boot maar dan onderste boven. Hij plaatste dit zo als het zou gaan regenen dat de mensen konden schuilen en als de regen aanhield dat de kerk door de wind omgeblazen zou worden dat ze dan bleven drijven en het zo zouden overleven. In de jaren 1900 kwamen de mensen hier om de prachtige kleuren van de canyon te bekijken. In 1923 maakte president Warren G. Harding er een national park van. In 1928 kreeg de canyon zijn huidige naam Bryce Canyon National Park. Elk jaar komen hier in de zomer meer dan 1,5 miljoen bezoekers om te wandelen, genieten en te fotograferen. Het hele jaar door, op sommige wegen na, komen hier bezoekers heen. In de winter zijn er wegen afgesloten vanwege het vele sneeuw. De rangers worden er dan elke keer weer aan herinnerd hoe belangrijk het is om dit park te beschermen.

Einde geschiedenis les 6.

We zijn weer terug van de boodschappen doen. We eten vanavond een brouwsel van eieren, spek, champignons en ui met brood. Thuis doen we dat ook wel eens maar dan paprika ipv spek. De paprika zag er niet echt gezond uit hier in de general store.

Naast de general store hebben we lunch gegeten en wifi connectie gebruikt van een hotel daar weer tussen in. Ik heb 6 en 7 juli geüpload. Nog niet alle foto's omdat de connectie niet erg sterk was. Die komen dus nog. Ik zit nu helemaal alleen buiten. Job ligt even op bed en Mike zit op zijn bed te spelen op zijn PS Vita. De rest van de dag zit hij er niet aan. Maar ben niet zielig ik heb gezellig gezelschap van de vogels en eekhoorns.

We hebben gegeten het het was te nassen. Na het eten te laten zakken zijn we de berg op gegaan achter onze campground. Een paar leuke en mooie foto's gemaakt. Daarna hebben we weer Job geplaagd met pesten en toen het echt echt donker was zijn we buiten gaan zitten met de ogen gericht op de heldere hemel hier. Mensen wat een schitterende hemel hebben ze hier in de nacht. Alleen maar sterren. Niet net als bij ons maar echt helemaal vol met sterren. Je ziet zelfs de sterren achter de sterren. Duizenden zijn te zien hier als je je hoofd optilt. Je waant jezelf in de ruimte. Nu gaan we slapen en morgen vroeg weer